JAK UKŁADAM JĘZYKOWE PUZZLE?

Kiedy uczę języka hiszpańskiego, to czuję się jakbym z moim uczniem bardzo powoli układała puzzle. Na początku wszystkie części fascynującego obrazu są rozsypane, jest ich dużo i wszystko wydaje się trudne. Ale ja już widzę pełny obraz i wiem od czego zacząć… Prowadzę za rękę i wskazuję następny ruch. Na każdej lekcji bierzemy do ręki puzzle, przyglądamy się im i stopniowo budujemy fragmenty obrazu, z którego powstają pierwsze pełne zdania w języku hiszpańskim.

Aby każda moja lekcja była w pełni wartościowa i ciekawa, ułożona jest na podstawie przemyślanego i dopasowanego do ucznia konspektu. Zawiera chwilę luźnej powtórki, ćwiczenia leksykalne, które metodą spirali wracają na kolejnych lekcjach. Konwersacje są jak teatr, ważne, aby po prostu mówić nie zastanawiając się nad prawdą wypowiedzi. Pracujemy z interesującymi tekstami, ćwiczeniami ze słuchu i przyjaźnie wprowadzamy zagadnienia gramatyczne. Uczeń zatem poznaje nowe słownictwo, buduje coraz szersze wypowiedzi, słucha, czyta i pisze w języku hiszpańskim. Powoli łączy puzzle, z których powstaje obraz pod tytułem „Mówię po hiszpański.”

Ważnym elementem każdej lekcji jest czas na ciekawostki o hiszpańskiej kulturze, czy piosnkę w hiszpańskim rytmie, wtedy dopiero powstaje pełny i kolorowy obraz.

Chcesz ułożyć ze mną hiszpańskie puzzle?

Zapraszam! Ułóżmy je razem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.